وزیر اسبق بهداشت گفت: قطعا وزارت بهداشت آمار غیرواقعی ارائه نمی‌کند چون مبنای کار وزارت بهداشت صحیح است و سیستم آمارگیری و بیماریابی دقیقی در این وزارتخانه وجود دارد.

وزارت بهداشت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مرضیه وحید دستجری امروز در گفتگو با یک برنامه رادیویی اظهار کرد: در کشور سیستم مراقبت‌های بهداشتی اولیه بسیار قدرتمندی وجود دارد که نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز آن را تایید کرد و قطعا آمار وزارت بهداشت بر مبنای صحیح و واقعیت است.

وحیدی دستجردی ادامه داد: خوشبختانه مردم ما برای پیشگیری از ابتلا به کووید ۱۹ موارد و مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت می کنند. نیمه دوم سال ۸۸ که در وزارت بهداشت حضور داشتم، آنفلوآنزای H۱N۱  اپیدمی شد و مرگ و میر زیادی به همراه داشت و واکسن و داروی آن هم موجود نبود. سال بعدش هم واکسن و هم داروی این بیماری به بازار آمد، اما مردم همان زمان مسائل بهداشتی را به خوبی رعایت می کردند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: هدف اصلی ما سلامت مردم است و باید سلامت جامعه را با کمترین عارضه و حاشیه حفظ کنیم. بنابراین مساله سیاستگذاری خیلی مهم است. متاسفانه این روزها شاهد شلوغی بیش از حد مترو و اتوبوس هستیم. البته ستاد ملی مقابله با کرونا اجباری بودن استفاده از ماسک در وسایل نقلیه را تصویب کرد.

دستجردی افزود: مردم نباید تصور کنند که کرونا در کشور تمام شده است. البته قوانین و دستورالعمل های اعلامی هم باید سختگیرانه تر باشد. مردم ایران بسیار خوب و بافرهنگ هستند و موارد بهداشتی را رعایت می کنند و سیاستگذاری در این زمینه مهم است.

کد خبر 506102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha